tisdag 23 februari 2010

Det började

med lite snö och det var sååå kul att det var lite vitt.. det tyckte nog alla.
Man ser nästan gräset genom snön så lite till ville vi ha...(skulle aldrig önskat det)

För helt plötsligt var det massor av snö och vi vill inte ha mer!!!.


Helt sjukt.... Vi bor i Östergötland och detta är absolut inte normalt. Har nu haft snö och minusgrader sen lucia och nu är det den 23 februari


Vi har fått skotta en gång runt trädgården för att Ozzy ska gå ut där.




Vi har fått skotta av taket. Hmmm det är inte kul längre. Man var så duktig till att börja med att skotta och hålla i ordning. Men nu skottar man bara så att brevbäraren kommer fram till brevlådan och vi kommer in i huset





Vet inte längre var man ska göra av all snö. Bävar för den dag detta ska smälta...
Men ganska fint är det när det är riktigt vitt det måste jag få säga....
Vi önskar er alla en trevlig fortsättning i all snö...Snart sitter vi på badstranden i solen.Och tänker inte tillbaka på denna vinter. :)
Kram på er..



1 kommentar:

karin sa...

Vi har spenderat ett par dagar i Vancover... vi for dit för att se vinter-os. Jag va med andra ord fullt beredd på ett typiskt vinterklimat, vilket jag faktiskt inte hade det allra minsta emot. Jag är en av dom som fullkomligt ÄLSKAR vintern. Särskilt vintrar som dessa när hela världen änns vit och ren. Så döm om min förvåning när vi i Canada möttes av våren, och den lyckades så ett litet vår-frö i mig. Ååå vad jag längtar efter att våren ska komma hit också!!!

Selma fick dock nöja sig med semester i Ryd. Men hon såg så nöjd ut så :) Och nu verkar löpet vara över för den här gången också.

Ha det gott!